niedziela, 18 kwietnia 2010

Arkusz kalkulacyjny Excel 2007 w liczbach

Każdy arkusz programu Excel 2007 składa się z:
  • 16 384 kolumn (czyli 6300% więcej niż w MS Excel 2003)
  • 1 048 576 wierszy (czyli 1500% więcej niż w MS Excel 2003)
Co daje łącznie 17 179 869 184 komórek! Przy czym należy pamiętać, że jest ich tyle tylko w jednym arkuszu. Każdy skoroszyt może pomieścić więcej niż jeden arkusz.

Jeżeli pracujesz przy rozdzielczości ekranu 1024 x 768 z domyślną szczerokością wierszy i wysokością kolumn, to na ekranie widzisz 15 kolumn i 25 wierszy (czyli 375 komórek), co stanowi zaledwie około 0,000002% całego arkusza. Innymi słowy, w jednym takim arkuszu mieści się tyle informacji, ile można wyświetlić na ponad 45 milionach ekranów.

Gdyby wpisywać do każdej komórki po jednej cyfrze we względnie dobrym tempie jednej cyfry na sekundę, to zapełnienie arkusza przy pracy bez odpoczynku zajęłoby ponad 500 lat. Aby to wszystko potem wydrukować, potrzebnych by było ponad 36 milionów kartek papieru – stos wysokości ponad 3000 metrów (czyli dziesięć budynków Empire State Building ustawionych jeden na drugim).

Ponadto:
  • Każdy standardowy skoroszyt ma trzy arkusze, oczywiście w razie potrzeby można dodatkowo dodać nowy arkusz.
  • Sto poziomów opcji Cofnij
  • Maksymalna długość formuły wynosi 8000 znaków
  • Obsługa zagnieżdżania do 64 poziomu w formułach
  • Lista ostatnio otwieranych plików zwiększyła się do 50 ostatnich plików (poprzednio tylko 9)
  • Program Office Excel 2007 obsługuje do 16 mln kolorów
  • Zawiera około 340 wbudowanych funkcji wspomagających obliczenia

Szacuje się, że tylko 10% użytkowników Excela potrafi w pełni wykorzystać możliwości formuł!
Czas wziąć się do roboty :)

Źródła:
- Excel 2007 PL. Formuły, John Walkenbach, wyd. Helion, Gliwice 2008
- Microsoft Office Online

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz